forum.turbostars.ru
Конференции => Audi и «звезды» => Сообщение начато: dimo s4 на Ноябрь 15, 2009, 10:46, 46:48 am

Заголовок: хитрый торсен
Отправлено: dimo s4 на Ноябрь 15, 2009, 10:46, 46:48 am

на http://www.jhmotorsports.com/shop/catalog/product_info.php?products_id=46 предлагают межосевой торсен с бОльшей переброской момента по осям 80\20-20\80 ...
для управляемости эски толковая вешь ? эффекта больше будет,чем от торсена в переднем дифе ?

The factory torsen center differential in the S4 and A4 provides a 2:1 torque distribution between front and rear. What does this mean? This enables the end of the car that still has traction (most of the time the rear) to deliver double the torque to the tires with traction. JHM's experience has found that this closer to even distribution is best for drag racing. So this modification is not for you if you are into drag racing primarily. However for Auto Crossers, Road racers and others who prefer the twisties JHM recommends a bias ratio of 4:1. This is the same bias ratio that Audi has provided in the stock RS4 driveline.


So if you are tired of going through corners while using a lot of throttle and still getting "understeer" then this product is for you and will help you get a little more "oversteer" and allow you to drive the car a little more like a RWD car but still have the superior control of AWD.

Заголовок: Re:хитрый торсен
Отправлено: RbnTs на Ноябрь 16, 2009, 22:42, 42:31 pm

Межосевые диффы и центральный - это все-таки не одно и тоже. Не возьмусь точно оценивать вклад в управляемость и поворачиваемость (это дело тонкое), но достаточно очевиден один факт - больше важен момент предварительного распределения по осям, т.е в цепочке 50х50 - 40х60 - 30х70 - недостаточная поворачиваемость перейдет в избыточную, а уж пределы переброски момента вряд ли будут так заметны.



forum.turbostars.ru | Powered by YaBB SE
© 2001-2002, YaBB SE Dev Team. All Rights Reserved.